Even kort - Reisverslag uit Beijing, China van Michiel Weening - WaarBenJij.nu Even kort - Reisverslag uit Beijing, China van Michiel Weening - WaarBenJij.nu

Even kort

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

13 December 2009 | China, Beijing

Ik ben deze week niet toegekomen aan het maken van een verslag. Ik heb het behoorlijk druk met het voorbereiden van een Chineze presentatie. Om de Friese eer hoog te houden ga ik de Chinezen vertellen over de Friese taal en Cultuur! Om dat in het Chinees te doen is natuurlijk niet gemakkelijk, en het kost me ook behoorlijk wat tijd... Gelukkig heb genoeg hulp van een aantal Chineze vrienden die alles voor mij vertalen en er goed lopende zinnen van maken.

Dan komt er voor mij nog als extra taak bij dat ik de 'host' ben van de presentatiedag. Dat houdt in dat ik iedereen welkom mag heten en de verschillende personen moet introduceren. Erg veel werk om dat in het Chinees voor te bereiden, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.

Omdat ik nu geen tekstverslag kan plaatsen heb ik even een kort foto-verslagje toegevoegd.
Kijk op mijn fotosite voor een aantal nieuwe (typisch chineze) foto's.

Dit is trouwens alweer de laatste week voor de kerstvakantie! We hebben twee weken vrij en de meesten gaan op bezoek naar een andere stad (vooral Shanghai). Ik ga echter voor 10 dagen naar mijn familie in Hong-Kong! Daar kijk ik echt naar uit, en het is natuurlijk weer stof voor een nieuw verslag :)

Tot volgende week!

Groetjes

  • 13 December 2009 - 10:53

    P Wim En Beppe Joke:

    hoi Michiel
    Doe je de groeten even in Hong kong? we wensen je fijne kerstdagen

  • 13 December 2009 - 11:40

    AJ:

    Leuk hey das t de fryske cultuur even heug hoare silst! hiel goed natuurlijk ;)

    En sterkte mei dot presenteren ien t chinees, dot lieket mie hast onmogelijk maar die kennende komt dot vast goed!

    hoi.

  • 13 December 2009 - 13:10

    Heit En Mem:

    Op dezelfde dag heeft Joke ook een belangrijke presentatie! Dus dat wordt dubbel spannend. Succes allebei!

  • 13 December 2009 - 21:47

    Douwe De Jager:

    De laatste tijd lees ik alleen maar je verslagen zonder reactie. Een 'stille' bewonderaar zullen we maar zeggen, ongelofelijk wat je in een paar maanden meemaakt en leert van Chineze cultuur, gewoontes en dus ook de taal.
    Succes met je presentatie en inderdaad: een hele fijne en welverdiende vakantie toegewenst bij Koos, Alida en beide meiden in HongKong.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Internationaal studiejaar

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2010

Terug!

23 Mei 2010

Beijing-Xian-Shanghai

09 Mei 2010

Verjaardag

02 Mei 2010

Feestdagen

18 April 2010

'De Chinees'
Michiel

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 23937

Voorgaande reizen:

22 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Tsinghua University Semester

16 September 2009 - 29 Mei 2010

Internationaal studiejaar

Landen bezocht: